Dacia Logan 1.5 dci

No i przyszła kolej na kolejny samochodzik w rodzinie :). Kiedyś chciałem pozwolić sobie na nowy - nie udało się. Dzisiaj stało się to prawie możliwe. Prawie bo samochód prawie nowy - 2008 rok produkcji i tylko 51000 km

XI Zlot Zabytkowych Mercedesów cz.2

Zapraszam do obejrzenia drugiej części zdjęć z XI Zlotu Zabytkowych Mercedesów Star Drive 2012. W tym wpisie maszyny nowsze od poprzednich. Jednego czego tu nie będzie to najnowszych samochodów tej marki.

Spychacz ЧТЗ na Dziwnowskiej plaży

Żeby nie było nudno na blogu przedstawiam spotkany na plaży w Dziwnowie spychacz Czelabińskiej Fabryki Traktorów „URALTRAK” - ЧТЗ model niestety nie wiem dokładnie ale jest to albo T-130 albo T-170 którego zadaniem

Dacia Sandero inaczej

Tak siedząc sobie zacząłem bawić się jednym ze zdjęć zwykłej [no może nie do końca zwykłej] Dacii Sandero zamieszczonego na portalu autogaleria.pl. Co wyszło z tej zabawy? No coś takiego moja 3 drzwiowa wersja Sandero

Szczeciński Auto Union DKW

Auto Union GmbH to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością powstała 1932 przez połączenie czterech niemieckich producentów samochodów: Audi, DKW, Horch i Wanderer. Spółka ta miała siedzibę w Zwickau w Saksonii.

Fiat Panda

Fiat oficjalnie poinformował, że produkcja kolejnej generacji modelu Panda zostanie przeniesiona z polskiej fabryki w Tychach do zakładów pod Neapolem. Nowe auta zaczną zjeżdżać z taśm włoskiej fabryki w połowie przyszłego roku...

Dacia Logan 2005

Robiąc porządki znalazłem katalog otrzymany podczas pobytu serwisowego służbowym Renault Traffic w koszalińskim salonie dealera marki Renault/Dacia. Wydany został w 2005 roku i jest obszerniejszą wersją pierwszego - kwadratowego


P     o     L     E     C     A     M     ↴

4 mar 2012

FSO Polonez MR78

FSO Polonez – kompaktowy samochód osobowy produkowany przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie od 3 maja 1978 do 22 kwietnia 2002 roku[1][2]. Powstał jako następca Polskiego Fiata 125p, który był jednak produkowany równorzędnie aż do 1991 roku. Polonez konstrukcyjnie opierał się na poprzedniku. Przez cały okres produkcji samochód przeszedł kilka większych modernizacji, wprowadzano także kolejne odmiany. Tak przedstawiony został we wstępie swojego wpisu w internetowej encyklopedii wikipedii.
Łącznie z zestawami montażowymi wyprodukowano 1 061 807 egzemplarzy modelu w różnych wersjach (bez dostawczych Trucków i vanów Cargo). Tego pomarańczowego zabytka spotkałem na Pogodnie. Wielokrotnie mijałem go jednak bez aparatu, dzisiaj się udało zrobić kilka zdjęć.

Prezentowany na zdjęciach Polonez to według wszystkich gwiazd na niebie model MR78. Czyli jeden z pierwszych modeli tego samochodu wyprodukowanego w naszym kraju. Właściciela nie spotkałem więc informacji o nim nie zasięgnąłem, czyli pozostaje mi na razie oprzeć swoje wnioski tylko i wyłącznie w oparciu o internet. Może kiedyś się uda porozmawiać o tym autku.
Po więcej informacji muszę niestety odesłać do wikipedii. Mi pozostaje "złapać" właściciela owej pomarańczy i "wyciągnąć jakieś informacje odnośnie jego samochodu. Po niżej można zobaczyć wersję PDF prospektu/katalogu modelu FSO Polonez Prima na rynek holenderski:
prospekt/katalog
FSO-Polonez-Prima

2 komentarzy:

  1. Jezdze Polonezem Caro MR'92 od roku i musze przyznać, że bardzo go polubiłem przez ten czas. Fajnie się nim jeździ i uzytkowanie jest tanie a auto wcale się nie psuje.

    FSO - Caronezzz

    OdpowiedzUsuń
  2. Bo polskie samochody są niedoceniane. I były niedoceniane. Woleliśmy jeździć zagramanicznymi. A dzisiaj mamy to co mamy nawet najlepszy autobus na wiejskie drogi Autosan umarł i jego fabryka - za dobry był. Przyjemności z Poloneza.

    OdpowiedzUsuń

P     o     L     E     C     A     M     ↴




Podgladano: