Dacia Logan 1.5 dci

No i przyszła kolej na kolejny samochodzik w rodzinie :). Kiedyś chciałem pozwolić sobie na nowy - nie udało się. Dzisiaj stało się to prawie możliwe. Prawie bo samochód prawie nowy - 2008 rok produkcji i tylko 51000 km

XI Zlot Zabytkowych Mercedesów cz.2

Zapraszam do obejrzenia drugiej części zdjęć z XI Zlotu Zabytkowych Mercedesów Star Drive 2012. W tym wpisie maszyny nowsze od poprzednich. Jednego czego tu nie będzie to najnowszych samochodów tej marki.

Spychacz ЧТЗ na Dziwnowskiej plaży

Żeby nie było nudno na blogu przedstawiam spotkany na plaży w Dziwnowie spychacz Czelabińskiej Fabryki Traktorów „URALTRAK” - ЧТЗ model niestety nie wiem dokładnie ale jest to albo T-130 albo T-170 którego zadaniem

Dacia Sandero inaczej

Tak siedząc sobie zacząłem bawić się jednym ze zdjęć zwykłej [no może nie do końca zwykłej] Dacii Sandero zamieszczonego na portalu autogaleria.pl. Co wyszło z tej zabawy? No coś takiego moja 3 drzwiowa wersja Sandero

Szczeciński Auto Union DKW

Auto Union GmbH to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością powstała 1932 przez połączenie czterech niemieckich producentów samochodów: Audi, DKW, Horch i Wanderer. Spółka ta miała siedzibę w Zwickau w Saksonii.

Fiat Panda

Fiat oficjalnie poinformował, że produkcja kolejnej generacji modelu Panda zostanie przeniesiona z polskiej fabryki w Tychach do zakładów pod Neapolem. Nowe auta zaczną zjeżdżać z taśm włoskiej fabryki w połowie przyszłego roku...

Dacia Logan 2005

Robiąc porządki znalazłem katalog otrzymany podczas pobytu serwisowego służbowym Renault Traffic w koszalińskim salonie dealera marki Renault/Dacia. Wydany został w 2005 roku i jest obszerniejszą wersją pierwszego - kwadratowego


P     o     L     E     C     A     M     ↴

13 gru 2009

Szczeciński Auto Union DKW

Auto Union GmbH to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością powstała 1932 przez połączenie czterech niemieckich producentów samochodów: Audi, DKW, Horch i Wanderer. Spółka ta miała siedzibę w Zwickau w Saksonii. 


W Niemczech Zachodnich spółka istniała pod tą nazwą do 1965 roku. Na bazie zakładu w Zwickau w NRD powstała firma VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau produkująca m.in. samochody Trabant.
Zrzeszenie Auto Union GmbH zorganizował Rihard Bruhn. Początkowo siedziba znajdowała się w Düsseldorfie, z czasem została przeniesiona do Ingolstadt. Dalej produkowano samochody pod markami firm wchodzących do zrzeszenia.
W 1932 Auto Union zlecił Ferdinandowi Porsche zaprojektowanie samochodu wyścigowego, który nawiązałby walkę z Mercedesem. 
W 1933 roku powstał Auto Union P-Wagen, pierwszy samochód z centralnie położonym silnikiem. Silnik miał 12 bądź 16 cylindrów i początkowo osiągał moc 220 KM, a po przekonstruowaniu 300 KM. Stosowano w nim sprężarkę doładowującą. Silnik był zblokowany z mechanizmem różnicowym i skrzynią biegów umiejscowioną po drugiej stronie tylnego mostu.
W latach 1933-1934 w modelu P-wagen zastosowano m.in. niezależne zawieszenie na drążkach skrętnych. W marcu 1934 Hans Stuck von Villiez, kierując Auto Unionem P-Wagenem, pobił na berlińskim torze Avus rekord w jeździe godzinnej osiągając średnią prędkość 216,7 km/h. Wyścigowy model P-Wagen był budowany w zakładach firmy Horch w Zwickau.
W czasie drugiej wojny światowej w zakładach Auto Union produkowano sprzęt wojskowy. Pod koniec wojny zostały one zbombardowane przez lotnictwo amerykańskie. Po wojnie pod nazwą Auto Union wytwarzano samochody osobowe zaprojektowane przez firmę DKW oraz samochody osobowo-terenowe Auto Union Munga używane m.in. przez Bundeswehrę. 

W 1958 roku Auto Union GmbH został przejęty przez koncern Daimler-Benz AG. Na początku 1965 roku firma została odsprzedana koncernowi Volkswagen AG. Nazwę firmy zmieniono na Audi Auto Union GmbH. Do 1968 roku produkowano pod marką Auto Union wojskowe modele Munga.
Logo Auto Union (cztery przeplatające się pierścienie) jest do dzisiaj używane przez firmę Audi AG.


Powyższe informacje pochodzą ze strony pl.wikipedia.org, Znalazłem także stronę na której jest trochę więcej informacji dotyczących samochodów spod znaku strzały i czterech nachodzących na siebie okręgów i loga DKW w materiale: Audi: marka DKW* obchodzi 100 lat  

Zapraszam także na polską stronę miłośników tych pojazdów:
www.autounion.pl

3 komentarzy:

  1. Hitoria krótka i rzeczowa, a przede wszystkich wspaniały samochód - czy to Meisterklasse F7? Z którego roku? Zapraszam do przesłania zdjęć i tekstu na temat pojazdu i właściciela na adres autounion@onet.pl Od niedawna z prywatnej inicjatywy powstał portalik http://www.autounion.pl/ skupiający entuzjastów pojazdów spod znaku czterech pierścieni.Będzie nam miło!
    Przy okazji pozdrowienia dla Szczecina - mojego rodzinnego miasta.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę kiedyś zwiedzić to wydarzenie, bo jeszcze mnie nie było!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedziałem o tym w ogóle. Muszę sprawdzić!

    OdpowiedzUsuń

P     o     L     E     C     A     M     ↴




Podgladano: