Dacia Logan 1.5 dci

No i przyszła kolej na kolejny samochodzik w rodzinie :). Kiedyś chciałem pozwolić sobie na nowy - nie udało się. Dzisiaj stało się to prawie możliwe. Prawie bo samochód prawie nowy - 2008 rok produkcji i tylko 51000 km

XI Zlot Zabytkowych Mercedesów cz.2

Zapraszam do obejrzenia drugiej części zdjęć z XI Zlotu Zabytkowych Mercedesów Star Drive 2012. W tym wpisie maszyny nowsze od poprzednich. Jednego czego tu nie będzie to najnowszych samochodów tej marki.

Spychacz ЧТЗ na Dziwnowskiej plaży

Żeby nie było nudno na blogu przedstawiam spotkany na plaży w Dziwnowie spychacz Czelabińskiej Fabryki Traktorów „URALTRAK” - ЧТЗ model niestety nie wiem dokładnie ale jest to albo T-130 albo T-170 którego zadaniem

Dacia Sandero inaczej

Tak siedząc sobie zacząłem bawić się jednym ze zdjęć zwykłej [no może nie do końca zwykłej] Dacii Sandero zamieszczonego na portalu autogaleria.pl. Co wyszło z tej zabawy? No coś takiego moja 3 drzwiowa wersja Sandero

Szczeciński Auto Union DKW

Auto Union GmbH to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością powstała 1932 przez połączenie czterech niemieckich producentów samochodów: Audi, DKW, Horch i Wanderer. Spółka ta miała siedzibę w Zwickau w Saksonii.

Fiat Panda

Fiat oficjalnie poinformował, że produkcja kolejnej generacji modelu Panda zostanie przeniesiona z polskiej fabryki w Tychach do zakładów pod Neapolem. Nowe auta zaczną zjeżdżać z taśm włoskiej fabryki w połowie przyszłego roku...

Dacia Logan 2005

Robiąc porządki znalazłem katalog otrzymany podczas pobytu serwisowego służbowym Renault Traffic w koszalińskim salonie dealera marki Renault/Dacia. Wydany został w 2005 roku i jest obszerniejszą wersją pierwszego - kwadratowego


P     o     L     E     C     A     M     ↴

8 lip 2013

Tarpan Honker

Samochody terenowe HONKER są pojazdami specjalistycznymi o przeznaczeniu zarówno wojskowym, jak i cywilnym. W wersji cywilnej mogą być wykorzystywane przez organizacje humanitarne, agencje bezpieczeństwa publicznego, firmy geologiczne, geodezyjne, w leśnictwie, przy poszukiwaniach górniczych i naftowych, w rolnictwie i transporcie na drogach lokalnych i nieutwardzonych, w trudno dostępnym terenie. W wersji osobowej stanowi ofertę dla amatorów jazdy terenowej: sportowej i turystycznej. Stanowi atrakcyjną alternatywę dla turystyki off-road w regionach górskich, pustynnych i bagiennych.
Tak na początku przedstawia swój produkt obecny producent HONKERa. Tego na zdjęciach spotkałem podczas ostatniej (niedzielnej) wizyty w Trzebieży. To stary model ale jak widać jary ;).




29 maj 2013

Wymiana filtra powietrza w Leo_siu

Leo_ś po wymianie oleju (stanie licznika 52526 km) :) koszt oleju (5l) - 140,00 PLN, filtra 20,00 PLN, uszczelki korka spustowego 1,00 PLN + wymiana 30,00 PLN = 191,00 PLN. Jako że udało mi się wymienić lusterka samodzielnie poszedłem za ciosem i zostałem po raz kolejny bohaterem we własnym domu i postanowiłem wymienić tytułowy filtr powietrza.


Aby zabrać się do wymiany filtru powietrza musimy go zanabyć - ja zaopatrzyłem się w produkt Filtrona AP 143/6 w cenie 69,00 PLN w normalnym osiedlowym sklepiku motoryzacyjnym. Jako że nie bardzo wiedziałem jak zabrać się za owa czynność przy Leo_siu poszperałem w necie by znaleźć informację co, z czym i jak się je podczas owej operacji na żywym organizmie. Znalazłem na stronie domowej rumuńskiego fana tego samochodu: http://www.tutorialelogan.ro/ - filmik z tutorialu na końcu wpisu. Kiedy już mamy filtr potrzebować będziemy jeszcze mały płaski śrubokręt i jeden klucz torx 20.


Pierwszą czynnością po podniesieniu i zabezpieczeniu maski zdejmujemy (wyrywamy ;)) tę widoczną na powyższym zdjęciu plastikową osłonę silnika z napisem RENAULT 1,5 dCi. Jest mocowana na takie śmieszne zatrzaski - dwa z lewej strony przodu i tyłu oraz jeden z prawej strony. Kiedy już uda nam się to uczynić ukazuje się nam obudowa filtru powietrza którą musimy zdjąć i rozkręcić. W porównaniu z filmem instruktażowym u mnie jest jedno złącze więcej do rozłączenia ale nie potrafiłem sobie dać z nim rady więc skończyło się na rozłączeniu złączki (jak na filmie) zdjęciu obudowy z mocowań i rozkręceniu połówek obudowy.




Podejmując się tego jak że "trudnego" zadania nie sądziłem że będzie ono tak proste i szybkie mimo iż było to moje pierwsze spotkanie z takim sposobem wymiany filtra. Dotychczas aby wykonać tę czynność trzeba było odkręcić jedną śrubę motylek czy też zdjąć 3 zatrzaski (w zależności od modelu samochodu) - tu w daciii wygląda to znacznie inaczej - rzekłbym gorzej - ale udało się to zrobić w 15 minut lekko brudząc sobie ręce. Przy okazji po wymianie oleju i filtra muszę skrytykować trochę chłopaków którzy to robili bo nie dokręcili metalowej osłony pod silnikiem i po trzech dniach jazdy po szczecińskich ulicach coś nagle zaczęło napierdzielać przy prawym kole podczas do hamowania i jazdy po wertepach. W pierwszej chwili myślałem iż to tłumik ale ten wisiał na swoim miejscu, przeraziłem się ze coś w zawieszeniu - pojechałem więc do serwisu (ABC Auto) gdzie mechanik po jeździe próbnej podniósł Leo_sia na podnośniku i kiedy powiedziałem że ostatnio co było robione to wymiana oleju i ... odkęcanie/przykręcanie osłony silnika po sprawdzeniu okazał się iż obie śruby mocujące ową płytę właśnie po stronie pasażera są luźne - ufff. Skończyło się na lekkim strachu. Koszt - gratis.
A - Leo_ś jest po zdrowej wycieczce ze Szczecina do Woli Okrzejskiej - jazda autostradami z prędkością 110 - 120 km/h - spalanie wyszło na poziomie 5,45 l / 100 km; do kosztów paliwa muszę doliczyć koszty przejazdu autostradą A2 - opłacało się, trasa minęła szybko i spokojnie.




Tak więc Leo_ś ma test długodystansowy zaliczony - 1429 km - na 5. Komfort podróży jak na auto klasy budżetowej - bardzo dobry. Następne czynności serwisowo-obsługowe w przyszłym roku - wymiana rozrządu wraz z pompą wody oraz oleju i filtra oleju. A na razie trzeb jeździć i dbać o Leo_sia. No i obiecany film instruktażowy:

A teraz kolejność czynności podczas wymiany owego tytułowego filtru powietrza:
1. wypiąłem przewód dolotowy 
2. wypiąłem kostkę małą tę po prawej (jak na filmie) 
3. poluzowałem obejmę rury wylotowej - za tym dziwnym ustrojstwem SIEMENSa VDO - i zsunąłem z obudowy filtra 
4. wypiąłem obudowę filtra z dwu gumowych mocowań z przodu i z tego jednego pod spodem filtra - trzeba go odsunąć w lewo 
5. odkręciłem 4 torxy 
6. otworzyłem obudowę wymieniłem filtr - kurcze ten zamiennik ma inną i cieńszą gąbkę 
7. czynności montażowe w odwrotnej kolejności ;)

19 maj 2013

Dacia Logan - wymiana lusterek

No i nadejszła wiekopomna chwiła jak to mówił ktoś w jakimś polskim filmie - zakupione jakiś czas temu elektrycznie i podgrzewane lusterka z wersji MCV i po liftingu zostały zamontowane w miejsce oryginalnych małych i męczących lusterek Leo_sia. Czas poświęcony to coś koło godzinki; potrzebne narzędzia: dwa torxy T15 i T20 oraz święty spokój czyli żeby nas nic nie goniło.


By ściągnąć boczki warto się zapoznać się z filmem dostępnym pod tym linkiem (tam też wiele innych pomocnych tutoriali): http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1HrhOzyOYLE by praca nasza poszła nam lekko łatwo i przyjemnie, oraz z tematem na forum daciaklub.pl: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5900.




Lusterka, a raczej ich elementy mocujące w otworze drzwiowym lekko się różnią między sobą i wchodzą w niego dość ciasno: Muszę przyznać że moje obawy o zaczepy nie miały najmniejszego sensu - wszystkie są całe - żaden się nie połamał ani nie urwał. Kurcze a może to wina tego iż elementy te wykonano w afrykańskiej fabryce?



Myślę że warto jednak rozważyć zakup tej masy plastyczno-uszczelniającej która jest położona dookoła boczków pomiędzy nimi a blachą drzwi. Zastanawia mnie jak wygląda sprawa z folią - u mnie jej nie było ale spotkałem się z taką rzeczą w daewoo - ciekawe czy warto by było założyć i tutaj? Lusterka są przymocowane dwoma wkrętami, kable połączone z wiązką kostką bardzo fajnie zamontowaną w uchwycie na wewnętrznej części drzwi: Ważne by (przynajmniej u mnie) przed włożeniem w otwór po przykręceniu lusterka gąbki najpierw połączyć kostkę i naczepić ją w owym uchwycie.





Montaż w odwrotnej kolejności demontażu A tak przedstawia się Leo_ś po zmianie lusterek oryginalnych od Logana MCV/Sandero/ i chyba bodajże Dustera: Pogoda dopisała, w lusterkach widać teraz dużo więcej. A stare jakby ktoś miał ochotkę na te zdemontowane to są na razie na sprzedaż oczywiście podgrzewane i elektrycznie sterowane - działają w 100%. A taka jest różnica w widoku z miejsca kierowcy:





Przy okazji Leo_ś otrzymał nowe dywaniki welurowe "dedykowane" - muszę powiedzieć iż jestem z ich wykonania zadowolony pasują jak ulał - jednak przed zamontowaniem ich warto je bardzo dokładnie przymierzyć (dywanik kierowcy) by nie podchodził pod któryś z pedałów:



Prace wykonane jak widać przy stanie licznika: 52202. Z autka jestem jak na razie zadowolony :). Jak by ktoś potrzebował oto numery OEM lusterek: PRAWE - 6001549679; LEWE - 6001549678 te moje są zamiennikami z TAJWANU.
A na zakończenie film ukazujący sposób demontażu boczków drzwi w Dacii Logan 2004-2008:

8 mar 2013

Dacia Logan 2005

Robiąc porządki znalazłem katalog otrzymany podczas pobytu serwisowego służbowym Renault Traffic w koszalińskim salonie dealera marki Renault/Dacia. Wydany został w 2005 roku i jest obszerniejszą wersją pierwszego - kwadratowego - prospektu Dacii Logan. Pierwszy kontakt z samochodem miałem podczas pierwszych dni otwartych Dacii Logan w Polsce gdzie udało mi się skorzystać z jazdy próbnej. Nie wiedziałem że dzisiaj stanę się właścicielem tego najlepszego z wyglądu moim zdaniem modelu Dacii.


P     o     L     E     C     A     M     ↴




Podgladano: