Dacia Logan 1.5 dci

No i przyszła kolej na kolejny samochodzik w rodzinie :). Kiedyś chciałem pozwolić sobie na nowy - nie udało się. Dzisiaj stało się to prawie możliwe. Prawie bo samochód prawie nowy - 2008 rok produkcji i tylko 51000 km

XI Zlot Zabytkowych Mercedesów cz.2

Zapraszam do obejrzenia drugiej części zdjęć z XI Zlotu Zabytkowych Mercedesów Star Drive 2012. W tym wpisie maszyny nowsze od poprzednich. Jednego czego tu nie będzie to najnowszych samochodów tej marki.

Spychacz ЧТЗ na Dziwnowskiej plaży

Żeby nie było nudno na blogu przedstawiam spotkany na plaży w Dziwnowie spychacz Czelabińskiej Fabryki Traktorów „URALTRAK” - ЧТЗ model niestety nie wiem dokładnie ale jest to albo T-130 albo T-170 którego zadaniem

Dacia Sandero inaczej

Tak siedząc sobie zacząłem bawić się jednym ze zdjęć zwykłej [no może nie do końca zwykłej] Dacii Sandero zamieszczonego na portalu autogaleria.pl. Co wyszło z tej zabawy? No coś takiego moja 3 drzwiowa wersja Sandero

Szczeciński Auto Union DKW

Auto Union GmbH to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością powstała 1932 przez połączenie czterech niemieckich producentów samochodów: Audi, DKW, Horch i Wanderer. Spółka ta miała siedzibę w Zwickau w Saksonii.

Fiat Panda

Fiat oficjalnie poinformował, że produkcja kolejnej generacji modelu Panda zostanie przeniesiona z polskiej fabryki w Tychach do zakładów pod Neapolem. Nowe auta zaczną zjeżdżać z taśm włoskiej fabryki w połowie przyszłego roku...

Dacia Logan 2005

Robiąc porządki znalazłem katalog otrzymany podczas pobytu serwisowego służbowym Renault Traffic w koszalińskim salonie dealera marki Renault/Dacia. Wydany został w 2005 roku i jest obszerniejszą wersją pierwszego - kwadratowego


P     o     L     E     C     A     M     ↴

29 maj 2013

Wymiana filtra powietrza w Leo_siu

Leo_ś po wymianie oleju (stanie licznika 52526 km) :) koszt oleju (5l) - 140,00 PLN, filtra 20,00 PLN, uszczelki korka spustowego 1,00 PLN + wymiana 30,00 PLN = 191,00 PLN. Jako że udało mi się wymienić lusterka samodzielnie poszedłem za ciosem i zostałem po raz kolejny bohaterem we własnym domu i postanowiłem wymienić tytułowy filtr powietrza.


Aby zabrać się do wymiany filtru powietrza musimy go zanabyć - ja zaopatrzyłem się w produkt Filtrona AP 143/6 w cenie 69,00 PLN w normalnym osiedlowym sklepiku motoryzacyjnym. Jako że nie bardzo wiedziałem jak zabrać się za owa czynność przy Leo_siu poszperałem w necie by znaleźć informację co, z czym i jak się je podczas owej operacji na żywym organizmie. Znalazłem na stronie domowej rumuńskiego fana tego samochodu: http://www.tutorialelogan.ro/ - filmik z tutorialu na końcu wpisu. Kiedy już mamy filtr potrzebować będziemy jeszcze mały płaski śrubokręt i jeden klucz torx 20.


Pierwszą czynnością po podniesieniu i zabezpieczeniu maski zdejmujemy (wyrywamy ;)) tę widoczną na powyższym zdjęciu plastikową osłonę silnika z napisem RENAULT 1,5 dCi. Jest mocowana na takie śmieszne zatrzaski - dwa z lewej strony przodu i tyłu oraz jeden z prawej strony. Kiedy już uda nam się to uczynić ukazuje się nam obudowa filtru powietrza którą musimy zdjąć i rozkręcić. W porównaniu z filmem instruktażowym u mnie jest jedno złącze więcej do rozłączenia ale nie potrafiłem sobie dać z nim rady więc skończyło się na rozłączeniu złączki (jak na filmie) zdjęciu obudowy z mocowań i rozkręceniu połówek obudowy.




Podejmując się tego jak że "trudnego" zadania nie sądziłem że będzie ono tak proste i szybkie mimo iż było to moje pierwsze spotkanie z takim sposobem wymiany filtra. Dotychczas aby wykonać tę czynność trzeba było odkręcić jedną śrubę motylek czy też zdjąć 3 zatrzaski (w zależności od modelu samochodu) - tu w daciii wygląda to znacznie inaczej - rzekłbym gorzej - ale udało się to zrobić w 15 minut lekko brudząc sobie ręce. Przy okazji po wymianie oleju i filtra muszę skrytykować trochę chłopaków którzy to robili bo nie dokręcili metalowej osłony pod silnikiem i po trzech dniach jazdy po szczecińskich ulicach coś nagle zaczęło napierdzielać przy prawym kole podczas do hamowania i jazdy po wertepach. W pierwszej chwili myślałem iż to tłumik ale ten wisiał na swoim miejscu, przeraziłem się ze coś w zawieszeniu - pojechałem więc do serwisu (ABC Auto) gdzie mechanik po jeździe próbnej podniósł Leo_sia na podnośniku i kiedy powiedziałem że ostatnio co było robione to wymiana oleju i ... odkęcanie/przykręcanie osłony silnika po sprawdzeniu okazał się iż obie śruby mocujące ową płytę właśnie po stronie pasażera są luźne - ufff. Skończyło się na lekkim strachu. Koszt - gratis.
A - Leo_ś jest po zdrowej wycieczce ze Szczecina do Woli Okrzejskiej - jazda autostradami z prędkością 110 - 120 km/h - spalanie wyszło na poziomie 5,45 l / 100 km; do kosztów paliwa muszę doliczyć koszty przejazdu autostradą A2 - opłacało się, trasa minęła szybko i spokojnie.




Tak więc Leo_ś ma test długodystansowy zaliczony - 1429 km - na 5. Komfort podróży jak na auto klasy budżetowej - bardzo dobry. Następne czynności serwisowo-obsługowe w przyszłym roku - wymiana rozrządu wraz z pompą wody oraz oleju i filtra oleju. A na razie trzeb jeździć i dbać o Leo_sia. No i obiecany film instruktażowy:

A teraz kolejność czynności podczas wymiany owego tytułowego filtru powietrza:
1. wypiąłem przewód dolotowy 
2. wypiąłem kostkę małą tę po prawej (jak na filmie) 
3. poluzowałem obejmę rury wylotowej - za tym dziwnym ustrojstwem SIEMENSa VDO - i zsunąłem z obudowy filtra 
4. wypiąłem obudowę filtra z dwu gumowych mocowań z przodu i z tego jednego pod spodem filtra - trzeba go odsunąć w lewo 
5. odkręciłem 4 torxy 
6. otworzyłem obudowę wymieniłem filtr - kurcze ten zamiennik ma inną i cieńszą gąbkę 
7. czynności montażowe w odwrotnej kolejności ;)

2 komentarzy:

  1. A niby taki prosty samochód Dacia - a tu taki proszę ZONK :D.

    OdpowiedzUsuń
  2. No w swoim życiu nie spotkałem się z takim sposobem wymiany filtra powietrza. Zawsze to wyglądało o wiele szybciej i łatwiej. A obecnie w dokkerze to naprawdę pędzikiem :P. Człowiek cały czas się uczy jednak.

    OdpowiedzUsuń

P     o     L     E     C     A     M     ↴




Podgladano: