Pojawił się 11 września 2001 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie.Prototyp został życzliwie przyjęty przez publiczność i dziennikarzy co spowodowało, że koncern przystąpił do dalszych prac nad nim.
Fusion łączy w sobie cechy subkompaktowych aut typu hatchback, minivanów oraz pojazdów terenowo-rekreacyjnych, tworząc tym samym nową kategorię samochodów miejskich przeznaczonych dla osób o aktywnym stylu życia UAV (Urban Activity Vehicle). Auto to o wymiarach: 4018mm, 1720mm, 1529mm zapewnia więcej przestrzeni w środku niż inne samochody tej klasy. Znaczna ilość miejsca w środku Forda Fusion oznacza wygodną podróż nie tylko dla pasażerów przednich siedzeń, ale również dla tych jadących z tyłu. Bagażnik o pojemności 337l powinien bez problemu pomieścić nawet dość duże przedmioty.
Ford Fusion wykorzystuje tę samą strukturę i konstrukcję podwozia, co Fiesta i w testach przedstawia się podobnie. Przedział pasażera okazał się mocny, w wyniku zderzenia czołowego uległ jedynie niewielkim zniekształceniom. Kierowca i pasażer z przodu są w niewielkim stopniu narażeni na uraz klatki piersiowej podczas silnego uderzenia, w wyniku sił przenoszonych przez pasy bezpieczeństwa. Ford włożył dużo wysiłku w zabezpieczenie przestrzeni w okolicach kolan kierowcy, jednakże pewne ryzyko pozostaje.Jak na model nieposiadający bocznych poduszek chroniących tułów, samochód dość dobrze chronił pasażerów podczas bocznego uderzenia. Zabezpieczenia dzieci zostały ocenione dobrze, podczas gdy ochrona pieszych reprezentuje podobny poziom do innych samochodów tej wielkości.
[więcej na stronie:www.euroncap.mojeauto.pl/Ford/Fusion/test-zderzeniowy/115/]
Benzynowe jednostki napędowe to znane już właśnie z Fiesty silniki Duratec - 16-zaworowe o pojemnościach 1.4 i 1.6 litra rozwijają moc odpowiednio 80 KM (58 kW) przy 3500 obr./min. i 100 KM (74kW) przy 4000 obr./min. Obydwa zapewniają bardzo dobre osiągi przy stosunkowo małym zużyciu paliwa. 1.4 16V osiąga 100 km/h w 13,7 sekundy i prędkość maksymalną 163 km/h zadowalając się przy tym średnio 6,6 l/100 km. Mocniejsza jednostka przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,9 sekundy i rozpędza się do 180 km/h. Zużycie średnie wynosi natomiast 6,7 l/100 km. Nowością wprowadzoną w Fusionie jest silnik wysokoprężny Duratorq stworzony we współpracy z koncernem PSA (Peugeot-Citroen). W Fordzie nazwany TDCi (w modelach koncernu PSA oznaczany jako HDi), turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail ma pojemność 1,4 litra osiąga moc 68 KM (50 kW) przy 2000 obr./min.
Co najważniejsze średnie spalanie kształtuje się na poziomie 4,4 litra na 100 kilometrów. Osiągi ma on nieco słabsze niż w silnikach benzynowych, co nie znaczy, że złe - Fusion 1.4 TDCi 100 kilometrów na godzinę osiąga w 15,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 159 km/h. Warto dodać, iż zbiornik paliwa w samochodach z silnikami benzynowi mieści 45 litrów, a z silnikiem Diesla 43 litry.
Testy? Porównania? zajrzyj tutaj: www.kacala.com
Strona domowa: www.ford.pl
0 komentarzy:
Prześlij komentarz