Dacia Logan 1.5 dci

No i przyszła kolej na kolejny samochodzik w rodzinie :). Kiedyś chciałem pozwolić sobie na nowy - nie udało się. Dzisiaj stało się to prawie możliwe. Prawie bo samochód prawie nowy - 2008 rok produkcji i tylko 51000 km

XI Zlot Zabytkowych Mercedesów cz.2

Zapraszam do obejrzenia drugiej części zdjęć z XI Zlotu Zabytkowych Mercedesów Star Drive 2012. W tym wpisie maszyny nowsze od poprzednich. Jednego czego tu nie będzie to najnowszych samochodów tej marki.

Spychacz ЧТЗ na Dziwnowskiej plaży

Żeby nie było nudno na blogu przedstawiam spotkany na plaży w Dziwnowie spychacz Czelabińskiej Fabryki Traktorów „URALTRAK” - ЧТЗ model niestety nie wiem dokładnie ale jest to albo T-130 albo T-170 którego zadaniem

Dacia Sandero inaczej

Tak siedząc sobie zacząłem bawić się jednym ze zdjęć zwykłej [no może nie do końca zwykłej] Dacii Sandero zamieszczonego na portalu autogaleria.pl. Co wyszło z tej zabawy? No coś takiego moja 3 drzwiowa wersja Sandero

Szczeciński Auto Union DKW

Auto Union GmbH to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością powstała 1932 przez połączenie czterech niemieckich producentów samochodów: Audi, DKW, Horch i Wanderer. Spółka ta miała siedzibę w Zwickau w Saksonii.

Fiat Panda

Fiat oficjalnie poinformował, że produkcja kolejnej generacji modelu Panda zostanie przeniesiona z polskiej fabryki w Tychach do zakładów pod Neapolem. Nowe auta zaczną zjeżdżać z taśm włoskiej fabryki w połowie przyszłego roku...

Dacia Logan 2005

Robiąc porządki znalazłem katalog otrzymany podczas pobytu serwisowego służbowym Renault Traffic w koszalińskim salonie dealera marki Renault/Dacia. Wydany został w 2005 roku i jest obszerniejszą wersją pierwszego - kwadratowego


P     o     L     E     C     A     M     ↴

1 lut 2010

Ford Fusion


Pojawił się 11 września 2001 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie.Prototyp został życzliwie przyjęty przez publiczność i dziennikarzy co spowodowało, że koncern przystąpił do dalszych prac nad nim.

Fusion łączy w sobie cechy subkompaktowych aut typu hatchback, minivanów oraz pojazdów terenowo-rekreacyjnych, tworząc tym samym nową kategorię samochodów miejskich przeznaczonych dla osób o aktywnym stylu życia UAV (Urban Activity Vehicle). Auto to o wymiarach: 4018mm, 1720mm, 1529mm zapewnia więcej przestrzeni w środku niż inne samochody tej klasy. Znaczna ilość miejsca w środku Forda Fusion oznacza wygodną podróż nie tylko dla pasażerów przednich siedzeń, ale również dla tych jadących z tyłu. Bagażnik o pojemności 337l powinien bez problemu pomieścić nawet dość duże przedmioty.
Lifting Forda Fusiona w 2006 roku nie przyniósł jakichś poważniejszych zmian. Ta sama linia nadwozia, te same silniki, podobne właściwości jezdne. Krótko mówiąc, Fusion pozostał właściwie tym samym miejskim autem dla nieco bardziej aktywnych osób. Zmieniony Fusion nieco zmalał, jest węższy i niższy od poprzednika o kilkanaście milimetrów (4020/1708/1503). Jednocześnie wciąż pozostaje nieznacznie większy od Fiesty, z którą dzieli tę samą płytę podłogową. W stosunku do wersji przed liftingiem zmianie uległa atrapa  chłodnicy - stała się bardziej masywna, kierunkowskazy z białych zmieniono na pomarańczowe, poszerzono listwy boczne. Jednym słowem, typowa kosmetyka.
Z całą pewnością zmiany wewnątrz kabiny bardziej rzucają się w oczy. Za kierownicą mamy teraz cztery okrągłe wskaźniki, poprzednio dwa wraz z dwoma elektronicznymi wskaźnikami w postaci słupków (poziom paliwa oraz temperatuta płynu chłodzącego). Inne są wloty powietrza, zmieniono nieco rozkład niektórych włączników, jednak wciąż cała konsola pozostaje bardzo czytelna. Na największe uznanie zasługuje jednak zmiana materiałów, głównie na desce rozdzielczej. Poprzednio dominowały tu twardawe plastiki, teraz pojawiły się bardziej miękkie, dużo przyjemniejsze w dotyku.
Pod względem ilości miejsca oraz komfortu jest raczej przeciętnie. Nie zabraknie miejsca na głowę, ale już nogi wyższe osoby będą zmuszone nieco podkulać. Z tyłu nawet swobodnie zmieszczą się trzy osoby, choć o długich podróżach nie ma mowy. Niestety, przednie fotele nie zapewniają praktycznie żadnego podparcia bocznego. Bagażnik pozostał za to bez zmian. 337 litrów jest niezłym rezultatem, a dodatkowo jest on dość pakowny i ma niski próg załadunkowy. Nie ma niestety zbyt dużego pola manewru, jeśli chodzi o zwiększanie przestrzeni ładunkowej. Można złożyć jedynie, dzielone asymetrycznie w stosunku 60:40, oparcia tylnej kanapy.
A jak daje sobie radę z bezpieczeństwem ten lekko dziwny [w pozytywnym tego słowa znaczeniu] Ford? A tak sobie daje radę:

Ford Fusion wykorzystuje tę samą strukturę i konstrukcję podwozia, co Fiesta i w testach przedstawia się podobnie. Przedział pasażera okazał się mocny, w wyniku zderzenia czołowego uległ jedynie niewielkim zniekształceniom. Kierowca i pasażer z przodu są w niewielkim stopniu narażeni na uraz klatki piersiowej podczas silnego uderzenia, w wyniku sił przenoszonych przez pasy bezpieczeństwa. Ford włożył dużo wysiłku w zabezpieczenie przestrzeni w okolicach kolan kierowcy, jednakże pewne ryzyko pozostaje.Jak na model nieposiadający bocznych poduszek chroniących tułów, samochód dość dobrze chronił pasażerów podczas bocznego uderzenia. Zabezpieczenia dzieci zostały ocenione dobrze, podczas gdy ochrona pieszych reprezentuje podobny poziom do innych samochodów tej wielkości.
[więcej na stronie:www.euroncap.mojeauto.pl/Ford/Fusion/test-zderzeniowy/115/]

Benzynowe jednostki napędowe to znane już właśnie z Fiesty silniki Duratec - 16-zaworowe o pojemnościach 1.4 i 1.6 litra rozwijają moc odpowiednio 80 KM (58 kW) przy 3500 obr./min. i 100 KM (74kW) przy 4000 obr./min. Obydwa zapewniają bardzo dobre osiągi przy stosunkowo małym zużyciu paliwa. 1.4 16V osiąga 100 km/h w 13,7 sekundy i prędkość maksymalną 163 km/h zadowalając się przy tym średnio 6,6 l/100 km. Mocniejsza jednostka przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,9 sekundy i rozpędza się do 180 km/h. Zużycie średnie wynosi natomiast 6,7 l/100 km. Nowością wprowadzoną w Fusionie jest silnik wysokoprężny Duratorq stworzony we współpracy z koncernem PSA (Peugeot-Citroen). W Fordzie nazwany TDCi (w modelach koncernu PSA oznaczany jako HDi), turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail ma pojemność 1,4 litra osiąga moc 68 KM (50 kW) przy 2000 obr./min.
Co najważniejsze średnie spalanie kształtuje się na poziomie 4,4 litra na 100 kilometrów. Osiągi ma on nieco słabsze niż w silnikach benzynowych, co nie znaczy, że złe - Fusion 1.4 TDCi 100 kilometrów na godzinę osiąga w 15,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 159 km/h. Warto dodać, iż zbiornik paliwa w samochodach z silnikami benzynowi mieści 45 litrów, a z silnikiem Diesla 43 litry.

Testy? Porównania? zajrzyj tutaj: www.kacala.com
Strona domowa: www.ford.pl
ściągnij - tapeta na laptoka - 1280 x 800

Katalogi i inne materiały na temat Forda Fusion:


Poszukuje katalogów wcześniejszych tego modelu. Może ktoś posiada wersję PDF [nie koniecznie polska]?

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

P     o     L     E     C     A     M     ↴




Podgladano: