W 1988 przy współpracy z Volkswagenem zaprezentowano w końcu model 1.3 - ostatnie wcielenie "353". Samochód wyposażono w czterosuwowy silnik VW stosowany między innymi w modelu Golf II, od którego pojemności wzięto nazwę, 4-biegową (oraz rzadko spotykaną 5-biegową) skrzynię biegów własnej konstrukcji (stworzono ją w zakładach produkujących Trabanta - w Zwickau) oraz wiele zmienionych elementów nadwozia: zderzaki z tworzywa (przedni pełnowymiarowy), nowe tylne i przednie lampy - wraz z kierunkowskazami płynnie wkomponowane w karoserię.
Poprawiono również wyposażenie wnętrza, w ostatniej serii z 1991 roku montując fotele kubełkowe pochodzące z Opla oraz welurową tapicerkę. Na tle konkurencji samochód wyróżniał się brakiem wspomagania układu hamulcowego. Podobnie jak poprzednik, samochód wyposażony był w pojemny bagażnik.
To wszystko, łącznie z najważniejszą nowością - silnikiem - nie pomogło w uratowaniu sprzedaży. Ostatnią deską ratunku było zamówienie z Grecji, ale żaden bank nie chciał skredytować podupadającej fabryki. Przypieczętowaniem końca historii Wartburga były zmiany polityczne w Europie Środkowej, w tym upadek muru berlińskiego i napływ na tereny NRD tanich, używanych aut z zachodu[15]. Ostatni Wartburg zjechał z taśmy produkcyjnej 10 kwietnia 1991 roku.
DANE TECHNICZNE:
Silnik:
R4 1,3 l (1272 cm³), SOHC
Układ zasilania: gaźnik
Średnica cylindra × skok tłoka: 75,00 mm × 72,00 mm
Stopień sprężania: 9,5:1
Moc maksymalna: 58 KM (42,5 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 96 N•m przy 3500 obr/min
Osiągi:
Przyspieszenie 0-100 km/h: 17,5 s
Prędkość maksymalna: 145 km/h
Średnie zużycie paliwa: 8,0 l / 100 km
Powyższe pochodzi z informacji zawartych na temat historii Wartburga zamieszczonej na stronie http://pl.wikipedia.org/wiki/Wartburg. Tam też opisy starszych modeli - poprzedników powyższego spotkanego na Starym Mieście w Szczecinie Wartburga 1.3 w barwach zespołu FC Barcelona.
0 komentarzy:
Prześlij komentarz